top of page

Hoe houd je grip op je todo-lijst: het runnen van de business, het verbeteren én groeien?

De kernvraag

De eigenaar van een wijn-importbedrijf heeft zelf de touwtjes in handen. Hij is de drijvende kracht achter de operatie, acquisitie, nieuwe wijnen ontdekken en klantrelaties. Maar hoe blijf je effectief in de chaos van al die verantwoordelijkheden, taken, ideeën en plannen?


Wat hebben we samen bereikt?

  • Een persoonlijk productiviteits proces.

  • De juiste tools met een handige werkwijze

  • Slimme, praktische tips voor grip op de agenda

  • Rust in het hoofd door overzicht


Hieronder neem ik je graag mee in meer detail. Dus wil je weten hoe we dit hebben aangepakt en wat er concreet is verandert? Lees dan verder!


Heb jij vergelijkbare uitdagingen of wil je weten of ik jou kan helpen? Plan een korte digitale koffie in!


 

De uitdagingen

Het runnen van een wijn-import bedrijf vraagt veel van een ondernemer. Zowel de dagelijkse operatie als het ontwikkelen en groeien van het bedrijf vragen tijd. Toch lijkt het dat de dagelijkse, urgente zaken de overhand hebben. Je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Dit levert natuurlijk verschillende problemen op:


  • Geen rust in je hoofd door gebrek aan overzicht wat je allemaal wilt doen

  • Te weinig aandacht voor de lange termijn, je werkt van dag naar dag

  • Geen afgewogen keuzes over wat tijd verdient en wat niet



 


Hoe gingen we te werk?

  1. Verkenning: In verschillende persoonlijke gesprekken kwamen we snel tot de kern van het probleem. Daarnaast kreeg ik een goed inzicht in de belangrijkste onderdelen van het bedrijf. En bespraken we waar de ondernemer het liefst tijd aan zou besteden en waar hij juist teveel tijd aan besteedde.

  2. Plan de campagne: Ik ontwikkelde een productiviteits proces op basis van de gesprekken en kennis over het bedrijf.

  3. De implementatie: Samen zorgen voor een goede borging en eigenaarschap van het proces, zodat de ondernemer zelfstandig de vruchten kon plukken.


 

Wat was het probleem en hoe is dit opgelost?

Na de verkenningsfase was het probleem duidelijk. De ondernemer had te weinig overzicht over alles wat er moest gebeuren en dit zorgde voor veel onrust.


4 zaken om op te lossen

  • Geen rust meer in het hoofd

  • Belangrijke ontwikkelingen voor groei bleven liggen

  • Meest waardevolle taken verdwenen naar de achtergrond

  • Waan van de dag had de overhand


Hoe lossen we dat op?

  • Productiviteits proces in een digitale omgeving

  • Een wekelijkse aanpak die zorgt voor overzicht en het maken van keuzes

  • Een agende planning, zodat er ook tijd is om te werken aan die zaken

  • Denken in projecten met een kop en een staart en goed opknippen van todo's

  • Een implementatie traject met een sessie per week voor het optimaliseren van het proces


Heb jij vergelijkbare uitdagingen of wil je weten of ik jou kan helpen? Plan een korte digitale koffie in!



Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page